Kjøpsbetingelser

Her finner du våre betingelser for kjøp av varer på nett eller via kundeservice

  • Salg av produkt over internett og hos kundeservice.
  • Når du som privatkunde handler på kebco.no, via Kebco Nordic AS sin kundeservice eller hos salgskonsulent, gjelder betingelsene for forbrukerkjøp som du finner nedenfor.
  • Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du ønsker mer informasjon om rettighetene og pliktene dine, kan du følge referanser og lenker til lovene over. 

Kjøpsbetingelsene og annen informasjon på www.kebco.no er kun tilgjengelig på norsk.

1. Avtalen

Avtalen består av disse kjøpsbetingelsene, opplysninger du har gitt i bestillingsløsningen, og eventuelt annet som er avtalt spesielt. Hvis det er uoverensstemmelse mellom standard kjøpsbetingelser og det som er avtalt spesielt, gjelder det som er avtalt spesielt. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er: Kebco Nordic AS, org.nr.: 915 907 903, og blir i denne teksten omtalt som selger eller vi/oss.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og blir i denne teksten omtalt som kjøper eller du/deg.

3. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for både oss og deg når du har mottatt en eller flere bindende ordrebekreftelser fra Kebco Nordic AS. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på epostadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra selger sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Vi tar også forbehold om retten til å annullere din bestilling, samt å ikke opprettholde våre kundegarantier som følge av force majeure. Dette foreligger dersom det ikke er mulig å oppfylle avtalevilkårene. Dette kan skyldes ekstraordinære omstendigheter og hendelser som Kebco Nordic ikke har kunnet forutse som krig, ekstraordinære naturbegivenheter, brann, streik og pandemi.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få en melding, e-post eller telefon om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Kebco Nordic inngår ikke avtaler med personer under 18 år.

4. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen du skal betale, inkludert alle avgifter og tilleggskostnader. Kebco.no tar forbehold om trykk-, skrive- og systemfeil, og vi kontakter deg hvis bestillingen din må rettes på grunn av feil pris.

Nb! Frakt og andre tillegg kan tilkomme din bestilling.

5. Betalingen

Alle priser på kebco.no til privatkunder er inkludert merverdiavgift. Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetodene vi tilbyr i kjøpsprosessen.

Kebco.no tilbyr, gjennom vår partner Nets Easy, følgende betalingsalternativ til privatkunder: Kortbetaling (kreditt eller debet). Når vi har mottatt din bestilling vil vi foreta et direkte trekk fra ditt betalingsmiddel, for å sikre tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis direkte trekk ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Bedriftskunder mottar EHF faktura eller e-post faktura med 10 dagers betalingsfrist (hvis ikke annet er avtalt). Hvis ikke sender vi varen mot forhåndsbetaling.

Når du godtar Kebco.no sine vilkår og betaler med en av betalingsalternativene over godtar du også betalingsleverandørers vilkår.

6. Levering

Alle bestillinger til privatkunder leveres til nærmeste hentested eller post i butikk. Alle bestillinger fra nettbutikken vår leveres enten av Bypost (privatkunder) eller av DB Schenker (bedriftskunder). Levering er skjedd når du, eller din representant, har overtatt varen. Varen skal leveres til avtalt tid og uten unødig opphold. Hvis leveringen blir forsinket, informerer vi deg så fort vi vet om det. Fraktpriser beregnes utfra en kalkyle gitt av transportør. Ved eventuelle feil, vil frakten legges på manuelt før utsendelse.

For bedrift er alle priser eks. mva og frakt. Ab lager Sofiemyr. Ved levering på dør til private adresser/borettslag, må kunden være tilstede for signering ellers vil det påløpe fraktgebyr.

7. Risikoen for varen 

Du overtar risikoen for varen når du, eller din representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Retur

    Kebco Nordic kvalitetsgaranti: Full returrett i originalemballasjen innen 10 dager. Kjøper/Sender betaler kun returfrakten. Returretten gjelder kun når retur er avtalt med Kebco Nordic. Varen returneres uskadet og i orginalemballasje.

    Gjeldene lovgivning: Du kan angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven, hvis ikke avtalen er unntatt fra angrerett. Du må gi Kebco Nordic beskjed om bruk av angreretten innen angrefristen, som er på 14 dager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag. Du bør gi meldingen skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev). Her finner du angrerettskjema.

    RETURADRESSE:

    • Kebco Nordic AS, Sofiemyrveien 6
    • 1411 Kolbotn

    Merk forsendelsen med «Retur».

    Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter at du mottar varen. Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter at du mottar siste leveranse.

    Når du bruker angreretten, må du returnere varen til Kebco Nordic uten unødig opphold og senest 14 dager fra du sendte melding om bruk av angreretten. Du må selv dekke returkostnadene. Dersom varene ikke kan returneres med postpakke, kan Kebco Nordic hjelpe deg med returen. Hvis du prøver eller tester varen på en måte som ikke er forsvarlig og nødvendig, kan du bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

    9. Tilbakebetaling

    Vi sender bekreftelse på epost når returen er ferdig behandlet hos oss. Valgte du kortbetaling – vil tilbakebetaling av varens verdi overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Nets Easy, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

    For bedrifter som har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Amili (https://amili.no/inkassokrav) kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Amili kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene.

    Angrerettskjema.pdf

    Kebco Nordic er forpliktet til å betale kjøpesummen tilbake til deg uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi fikk melding om at du ville benytte angreretten. Kebco Nordic har rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene, eller til vi har fått dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.

    Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

    10. Forsinkelse og manglende levering – rettigheter og frist for å melde krav

    Dersom Kebco Nordic ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du holde kjøpesummen tilbake, heve avtalen og/eller kreve erstatning. Dette står i forbrukerkjøpslovens kapittel 5.

    Send eventuelle krav skriftlig (for eksempel e-post eller brev).

    11. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

    Hvis det er en mangel ved varen, og du ønsker å reklamere, må du gjøre det innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde ha oppdaget mangelen. Transportskade og manko må meldes innen 3 virkedager. Synlige skader må anmerkes på kvitteringsliste ved mottak.

    Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Dette står i forbrukerkjøpsloven kapittel 6.

    Reklamasjon til Kebco Nordic bør skje skriftlig (for eksempel e-post eller brev).

    12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

    Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Kebco Nordic eller forhold på Kebco Nordic sin side, kan Kebco Nordic holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Dette står i forbrukerkjøpsloven kapittel 9. Kebco Nordic vil også kunne kreve renter ved forsinket betaling, og et inkassogebyr.

    13. Forbehold

    Kebco Nordic tar forbehold om feil i pris, rabatter og annen informasjon. Kebco Nordic AS forbeholder seg også retten til å avvise ordre.

    14. Viktig ved kjøp i nettbutikk for privatkunder

    Husk å sjekke at alle opplysninger stemmer når du legger ordre: navn, adresse og mobilnummer. Bypost sender ikke SMS til utenlandske numre.

    Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:

    • Vi sender kun i Norge.
    • Bypost sender etter postnummer. Det er kundens ansvar å sørge for at dette stemmer!
    • 14 dagers full returrett (uansett om varen er til ordinærpris eller på salg)
    • Garanti for sikker betaling – velg mellom kortbetaling, eller Nets Easy.
    • Det er 18 års aldersgrense for å handle i nettbutikken.
    • Hent ut pakken din innen 7 dager, så unngår du et uavhentet gebyr på kr. 400.
    • Returseddel koster 99. Ønsker man å bytte må man legge inn ny bestilling, vi gjør ikke bytter i samme ordre.

    Vi kan dessverre ikke sende varer utenfor Norge grunnet EU og tollregler. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. 

    ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN

    Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. (PS! Kan havne i nettsøppel/spam mappe). Har vi varen på lager, ekspederes orden din vanligvis senest to virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for varen vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Bypost gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor. 

    ORDREINFORMASJON

    Er e-post adresse, leveringsadresse, telefonnummer og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?
    Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.
    Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller Bypost dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt. Vi kommuniserer via e-post. Adresse og mobilnummmer må være norsk.

    OM VARENE

    Dersom det bestilles flere varer i samme ordre, kan disse bli sendt ut i forskjellige sendinger. Dette kan forekomme ved situasjoner hvor enkelte varer kan være utsolgt. 

    BETALING

    Ved kortbetaling vil beløpet reserveres på kontoen din mens vi sjekker om varene er på lager, og belastes først når vi sender deg pakken. Skulle vi være utsolgt for varen du har bestilt annullerer vi reservasjonen på kortet ditt. Dersom varene av en eller annen grunn utleveres uten at betaling har skjedd/gått igjennom må du betale for varene i etterkant, uavhengig om manglende betaling skyldes forhold hos Kebco Nordic, deg som kunde eller tredjepart.

    VED UTSOLGT VARE

    Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken. Vi gjør det vi kan for å unngå at dette skal skje. Er vi utsolgt for varen du har bestilt vil vi ta kontakt med deg før vi behandler ordren din for å høre om du ønsker et alternativ eller at vi kansellerer ordren.

    HENTING AV PAKKE

    Hentevarsel gis på sms og epost av Bypost når pakken ankommer postkontoret. Så lenge Bypost har sendt ut varsel er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen. Det er svært viktig at du henter pakken på utleveringssted innen hentefristen, så du unngår uavhentetgebyr. 

    UAVHENTEDE PAKKER

    Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
    Bypost setter en hentefrist på 7 dager ifra pakken ankommer hentested. Posten sender opptil fire hentemeldinger på sms og epost. Etter 14 dager sendes pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. Du kan kostnadsfritt forlenge hentefristen til 14 dager fra Posten-appen eller via SMS: https://www.posten.no/motta/fleksibelt/hentefrister

    Ved uavhentede pakker/valg å returnere uten å hente ut i postens app, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 400, for å dekke våre kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss).
    Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 

    • 1 – Uavhentet pakke betalt med Nets Easy: Du vil motta en faktura på 400 kr på mail.
    • 2 – Uavhentet pakke betalt med kort: Vi beholder 400 kroner når vi refunderer kortet ditt.

    ANGRERETT OG RETUR

    Du har 14 dagers ubetinget returrett fra du har mottatt varene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6
    Varen må returneres ubrukt og i originalemballasjen. Fest returmerkelappen (som følger med bestillingen din) på returpakken

    Ved tilbakeførsel til kredittkort bruker kortselskapene noe lengre tid. Returnerer du senere enn returfristen vil vi gi deg tilgodelapp.

    BYTTE

    Ønsker du å bytte din vare, må du legge inn en ny bestilling.

    Vi tar forbehold om trykkfeil, både når det gjelder priser og info om varene på nettsiden!

    15. OBS!

    Alle produkter må brukes på eget ansvar og etter bruksanvisningen. Kunden må selv forsikre seg om at produktet egner seg til den påtenkte bruken.